Velkommen til Havhuset

Velkommen
Vi byder velkommen til børnehaven "Havhuset" i Hou Landsbyordning og håber, at denne introduktion kan give jer de oplysninger I har brug for, så I får en god og tryg tid i børnehaven.

Vi glæder os, til at lære jer at kende og til samarbejdet med jer omkring jeres barns trivsel og udvikling i børnehaven.

I vores børnehave er vi ét fællesskab, hvor alle børn skal føle sig velkomne - her er plads og rum til alle. Vi vægter samarbejdet mellem forældre og personale meget højt, da dette er det bedste fundament for et trygt børneliv.

Vores personale skaber trygge rammer, der sikrer omsorg, læring og forståelse for det enkelte barn og for hele børnegruppen.

Vores børnehave er pt. normeret til 20 børn. Ved pladshenvisningen meldes ind via Hou Landsbyordning.

Personalet

Thomas                                       Pia

Lise Hofmeister DUS-Fællesleder                      Thomas Thorsen Pædagog                                       Pia Ersted Pædagog

Marius                                    Nina                                      Morten

Marius Karlsen Pædagog                                      Nina Mortensen Pædagog                                      Morten Ernst Pædagog

Lidt om børnehavens hverdag
Hou Landsbyordning består af skole, DUS og børnehave under fælles tag. Fællesskab i hele huset er vigtigt for os, og vi har fx fælles morgensang, lejrskole, julefest m.m. Vi deler vores legeplads med skolebørnene, hvilket giver muligheder for venskaber og leg på tværs af alder.

Vi vil gerne give børnene kendskab til lokalmiljøet og bruger havnen og stranden til krabbejagt, indsamling af skaller og spring og leg i klitterne. Landsbyordningen har gode faciliteter på Hugdrupgård, hvor vi laver huler i skoven og hygger os i bålhytten med snobrød.

I Borgerhuset træner vi motorik og bevægelse via leg og fysiske aktiviteter.

Læs mere om os i " Styrket Pædagogisk læreplan"